Inilah cara MySejahtera akan memberitahu anda mengenai janji temu vaksin Covid-19 anda | Malaysia

Inilah cara MySejahtera akan memberitahu anda mengenai janji temu vaksin Covid-19 anda |  Malaysia

[ad_1]

Bahagian untuk pendaftaran vaksinasi Covid-19 melalui aplikasi mudah alih MySejahtera dipaparkan di telefon bimbit di Kuala Lumpur 24 Februari 2021. - Gambar oleh Ahmad Zamzahuri
Bahagian untuk pendaftaran vaksinasi Covid-19 melalui aplikasi mudah alih MySejahtera dipaparkan di telefon bimbit di Kuala Lumpur 24 Februari 2021. – Gambar oleh Ahmad Zamzahuri

Langgan kami Telegram saluran untuk maklumat terkini mengenai berita yang perlu anda ketahui.


KUALA LUMPUR 8 April – Malaysia akan bermula Fasa Kedua Program Pelalian Nasional Covid-19 mulai 19 April di 8 negeri. Sekiranya anda warga emas, individu yang mempunyai penyakit kronik atau kurang upaya, aplikasi MySejahtera telah mula memberi tahu penerima yang layak bermula dari 5 April 2021. Sekiranya anda tertanya-tanya bagaimana rupa pemberitahuan, berikut adalah sekilas apa yang diharapkan.

Pengguna Twitter Ai Lyn Ng telah berkongsi tangkapan skrin iPhone ibunya dengan pemberitahuan pop timbul yang dihantar pada 5 April jam 11 malam. Dikatakan dia telah terpilih untuk program vaksinasi dan dia harus menyelesaikan penilaian vaksinasi.

Pelantikan vaksinnya disahkan setelah menyelesaikan butirannya. Seperti yang ditunjukkan di bawah, bahagian Vaksinasi aplikasi MySejahtera akan merangkumi tempat, serta masa dan tarikh janji temu.

Pengguna yang layak akan diberitahu melalui MySejahtera sekurang-kurangnya dua minggu lebih awal. Ini diikuti dengan panggilan telefon dan peringatan SMS tiga hari sebelumnya. Seperti yang disebutkan oleh Khairy, pengguna akan diberi pilihan untuk menerima atau menolak vaksinasi melalui MySejahtera. Setelah diterima, adalah tanggungjawab anda untuk muncul untuk mengelakkan pembaziran vaksin.

Pada masa ini, Malaysia memberikan dua dos untuk program vaksinasi Covid-19. Setelah selesai, a sijil vaksinasi digital akan dikeluarkan yang merangkumi perincian seperti jenis vaksin dan nombor kumpulan.

Sebagai rangkuman, Fasa 2 akan bermula dari 19 April di 8 negeri iaitu, Kedah, Pahang, Pulau Pinang, Melaka, Sabah, Sarawak, Terengganu dan Labuan. Negeri-negeri lain akan memulakan Fasa 2 beberapa hari kemudian.

Sekiranya belum mendaftar, anda boleh mendaftar melalui MySejahtera, Vaksincovid.gov.my atau hubungi di 1-800-888-828. Sekiranya anda mempunyai tanggungan di rumah, anda boleh membantu mereka untuk mendaftar bagi pihak mereka di versi terbaru MySejahtera.

Ingin membantu usaha vaksinasi? Kerajaan adalah mencari sukarelawan untuk membantu lebih dari 600 pusat vaksinasi di seluruh negara. Sekiranya berminat, anda boleh mendaftar melalui MyVac.com.my. – SoyaCincau

.

[ad_2]

Source link

COMMENTS