Dow mencapai kejayaan, S&P memecahkan rekod tertinggi dalam rali teknologi | Wang

Dow mencapai kejayaan, S&P memecahkan rekod tertinggi dalam rali teknologi |  Wang

[ad_1]

Sentimen yang semakin meningkat adalah lonjakan penjualan runcit AS pada bulan Mac kerana orang Amerika mendapat pemeriksaan tambahan wabak dari pemerintah.  - Gambar Reuters
Sentimen yang semakin meningkat adalah lonjakan penjualan runcit AS pada bulan Mac kerana orang Amerika mendapat pemeriksaan tambahan wabak dari pemerintah. – Gambar Reuters

Langgan kami Telegram saluran untuk maklumat terkini mengenai berita yang perlu anda ketahui.


NEW YORK, 16 April – Industri Dow ditutup di atas 34,000 untuk pertama kalinya pada hari Khamis ketika penanda aras cip biru dan S&P 500 mencatatkan kenaikan tertinggi dalam rali saham teknologi yang didorong oleh penurunan hasil bon dan penjualan runcit AS pada bulan Mac.

S&P 500 mencatatkan penutupan kedua tertinggi minggu ini, dan Dow melepasi puncak sebelumnya pada 9 April. Nasdaq Composite berada di atas 14,000 buat pertama kalinya sejak 16 Februari dan kini turun kurang dari 1 peratus daripada 12 Februari. mencatatkan penamat tinggi.

Sektor teknologi maklumat S&P juga mencapai tahap tertinggi sepanjang masa. Tanda aras dan indeks perkhidmatan komunikasi didorong oleh nama teknologi besar, termasuk Apple Inc, Microsoft Corp dan Facebook Inc, yang meningkat antara 1.5 persen dan 1.9 peratus.

“Walaupun penilaiannya cukup tinggi, anda mendapat banyak keyakinan bahawa syarikat teknologi besar akan terus dapat memberikan aliran tunai yang mencukupi untuk membenarkan penilaian tersebut,” kata Tim Murray, pasaran modal T. Rowe Price Associates ahli strategi.

Membantu mendapatkan wang tunai untuk nama tersebut adalah kenyataan bahawa hasil Perbendaharaan, setelah melonjak naik pada akhir bulan Mac, telah berundur ketika para pelabur semakin menerima jaminan Federal Reserve untuk mengekalkan dasar monetari yang akomodatif walaupun inflasi lebih tinggi.

Hasil perbendaharaan 10 tahun penanda aras merosot di bawah 1.6 peratus untuk pertama kalinya sejak 25 Mac.

Setelah Goldman Sachs Group Inc, JPMorgan Chase & Co dan Wells Fargo & Co memulakan musim pelaporan pada hari Rabu dengan keputusan bumper, Bank of America dan Citigroup Inc juga menawarkan pandangan optimis mengenai pemulihan ekonomi dalam laporan pendapatan mereka pada hari Khamis. Walau bagaimanapun, saham mereka merosot 2.9 peratus dan 0.5 peratus.

“Secara tidak khas, jangkaan pendapatan meningkat pada suku tahun dan apa yang cenderung memindahkan pasaran adalah ketika jumlahnya jauh lebih baik daripada yang dijangkakan,” kata Randy Frederick, naib presiden perdagangan dan derivatif untuk Charles Schwab.

Purata Perindustrian Dow Jones meningkat 305.1 mata, atau 0.9 peratus, kepada 34.035.99; S&P 500 memperoleh 45.76 mata, atau 1.11 peratus, pada 4.170.42; dan Nasdaq Composite menambah 180.92 mata, atau 1.31 peratus, pada 14.038.76.

Sentimen yang semakin meningkat adalah lonjakan penjualan runcit AS pada bulan Mac kerana orang Amerika mendapat pemeriksaan tambahan wabak dari pemerintah. Tuntutan pengangguran juga turun lebih tinggi daripada yang dijangkakan kepada 576,000 minggu lalu ke paras terendah satu tahun.

“Bagi ekuiti AS, ini adalah yang terbaik dari kedua-dua dunia, kerana kita mengalami penurunan 10 tahun tetapi kita mempunyai data ekonomi yang baik. Itulah yang anda mahu lihat, ”kata Murray T Rowe.

Pertukaran Cryptocurrency Coinbase Global Inc bangkit sebelum ditutup 1.7 peratus lebih rendah, sehari selepas debut berprofil tinggi di Nasdaq yang secara ringkas menilai ia lebih dari US $ 100 bilion.

Syarikat aplikasi dan permainan mudah alih, AppLovin Corp merosot 18.5 peratus pada hari pertama perdagangannya, setelah dinilai oleh tawaran awam awalnya pada AS $ 28.6 bilion.

Jumlah dagangan di AS adalah 9.95 bilion saham, berbanding dengan purata 11.17 bilion untuk sesi penuh selama 20 hari perdagangan terakhir.

Isu-isu maju melebihi jumlah yang merosot di NYSE dengan nisbah 1.93-ke-1.

S&P 500 mencatatkan 90 tertinggi 52 minggu baru dan tidak rendah; Nasdaq Composite mencatatkan 97 tertinggi baru dan 53 terendah baru. – Reuters

.

[ad_2]

Source link

COMMENTS